Ana içeriğe atla

Soytarı'nın Yarım Tiradı

görüyorum bana göstermediğini
gösterdiğinden fazlasını
çok daha fazlasını

adın neymiş, kim koymuş
ne zaman koymuş da
sen doğmuşsun
hiç ilgilenmiyorum

ayrıntıya boğmaya çalışman
hiçbir işe yaramıyor
görüyorum
sakladığını görüyorum

kendi ruhuma bakıyorum
onda gördüklerimi
başkalarında arıyorum
test ediyorum
bin türlü işlem
saf olana bakıyorum
saklanamayacak olanı görüyorum
karanlık yüzünü görüyorum

yer çekiminden başladım
trigonometri, geometri
hele bir pi sayısı var ki
sonsuzluğun abidesi
sanki başımın üstünde
bütün ihtişamıyla kalkmış bir
………………..
………………..
(sansür kurulu buyurdu:
'adı geçen sitede,
gençlerin ve çocukların
bedensel ve zihinsel gelişimini
vıdı vıdı, ıvır zıvır, bok püsür..’
diye devam eden ihtar…
o yüzden törpüledim
kalemimin, sivriliğini aldım
şiirimin son bölümünü
flu’laştırdım.

sansür bayılır hayal gücüne
ister ki boşlukları
bildiğiniz gibi doldurun

doğruysa eğer bu niyet, ellerini öpmeli
çünkü zat-ı âliniz bir vakitler dedi:
aradaki boşlukları
uydurduklarımızla doldururuz
kesin istediğiniz kadar, kırpın sözcüklerinizi
noktalara boğun, birilerinin yaptığı gibi.)