Ana içeriğe atla

Büyücü - John Fowles

Beni çok etkileyen kitaplar sorulsa, hiç tereddüt etmeden başta J.Fowles’ın Büyücü’sünü söylerdim. İyi bulduğum, tat aldığım bir kitaba rastlamak bir bakıma lanetim de oluyor. Sonraki kitaplar yavan kalıyor. Sevgilisinden yeni ayrılmış aşık gibi, diğer kitaplara ısınmakta zorlanıyorum. Zamanla bu hissiyat geçiyor. Lanetin ikinci kısmı ise kendi yazarlığımın fukaralığını göstermesi.

Kitaba ulaşmanın farklı yolları vardır. Arkadaş tavsiyesi, kitap tanıtımı yapan yayınlar sayesinde olabileceği gibi işin şansa bırakıldığı durumlar da oluyor. Okunan bir kitap, diğer kitaplara ulaşmayı sağlar bazen. Büyücü’yle beni kesiştiren sebebi, o zamanlar sebebiyle ilgilenmediğim için, hatırlamıyorum. Yazdığım tarihe bakılırsa 30 Nisan 2007’de elime geçmiş ve muhtemelen Mayısın ilk günlerinde okumuşum.

Bazı kitaplar daha ilk satırından itibaren kendine çeker okuyanı. En azından başlangıçta kusur görmemek, kitabın sonunun kolay geleceğinin işaretidir. Büyücü’ye başladığımda tökezlemeden ilerleyebildim. İlk okumamdan sonra kitap hakkında birkaç satır karalamayı erteledim. İki yıl ara verip ikinci okumama bıraktım. Aradaki boşlukların henüz dolmadığına kanaat getirip üçüncü okumaya bıraktım. O da bu yıla kısmetmiş. Üç defa daha okusam yine ne yazacağımı bilemeyeceğim anlaşılan. İçeriğinden bahsetmemeye özen gösteriyorum. Merak eden başka kaynaklardan aradığına ulaşabilir ama ben, içeriğin sadece okuyanların erişebileceği bir “sır” olarak kalmasından yanayım.