Ana içeriğe atla

insan yanılır (1998)

her kim olursa
dün büyük sandıklarımız
bugün yanımızda
gün gelir daha da beter olur durumları
alçalır alçalırlar

insan ki bilimdir
inançla imandır
gün gelir
en yüksektekiler bile
ayaklar altında ezilir
en güzel insan
sevdiği tarafından yaralanır
sevdiklerinden başka insanı
kim üzebilir

yanlış anlaşılmak
benim gibi senin de
umurunda değilse
adını koymadığımız
kendimize bile söyleyemediklerimizi
birkaç satır içinde saklayabiliriz

güneş burada battı bile
orada doğmak üzereyken
hatayı nerede yaptık
cahil mıyız
aptal mıyız
çok mu iyiyiz sence
tanıdığımız
çok iyi bildiğimiz şeylerde
hep sürpriz bizi karşılasın
ya aptal bir şarkı olsa da
canımızı yakıp
gerilere götürebiliyorsa

akıttığımız kanla değil
bölüştüğümüz simitle hatırlamak seni
en son geçen sene geçtim kapından
belki de senin kapın değildi
ben öyle olmasını istedim
sen geçerken gözümün önünden
görüp durasın istedim

üzmek diyordum
en çok sevdiklerim üzer
bilirsin sen de üzdün
benim seni üzdüğüm gibi

güneş battığında sizin oralarda
yolda olacak senin eskin
yeni birisi olacak hayatında
onda seni arayacak
ve hayal kırıklığına uğrayacak
sonra yeni biri
sonra yeni biri daha
sen olmayınca aşk olmayacak
sen olmayınca "ben" olmayacak

bir tarih olsa
"gelecek" desem
şu gün
gelecek ve ben
bir kez bile öpemediğim
dudaklarından öpeceğim

karşıma çıksan
tutamayacağım kendimi
ağlayacağım biliyorum
sadece siz ağlamazsınız ya
__