Ana içeriğe atla

Akşam Şarkıcısının Macerası

(2006'da bir yaz)

Bir şişe bira, birer şişe
Sonra bir daha
Yerimiz dar gelmişken
Vurduk kendimizi yollara
Akşam benim için
Baştan yenik başlamıştı
Doymak için bir kopuş
'Ben marketten ekmek...'
İyi, keyfi bilir
Yemek şart mı, yemem
Sonra bir yerden
Çeyrek ekmek balık
Zoraki yutkunmak
Açlığı bastırmalık
Daha içmeye başlamadık
Dönelim başa
Konunun ortasına
İçiyoruz
Bir büyük hüsran daha
Çok inanmıştım oysa
Almayacak
Gurur, önce gelirdi
Varsın kalpsizlerin kalbi kırılsın
Fakat dava, haberim olmadan
Çoktan düşmüş
Verilen karardan dönülmüş
Lütuf kabul buyrulmuş
Bir şişe daha
Fakat bu kafama
Kafamda, yani içinde
Paramparça olmuş şişe
Cam kırıkları batıyor
Kafamın içi kanıyor
İkisi de görmüyor, anlamıyor
Hadi şarkı söyleyelim
Söyleyelim
Açık hava iyi gelir
Haydi dışarı
Arabaya atladık üç sarhoş
Bir şoför
Yolda bir şişe daha
Galata köprüsü ne güzel
Ne olmuş ki bana
Suskunmuşum
Bin bıçak var sırtımda
Biniyle de adaşsın...”
Daha kanama yeni durmuş
Son şişe de kafama
Halka halka parçalandı
Camdan bir yüzüktü
İçi bira dolu yüzük
Gördünüz mü
Bu defa canım fena yandı
Görmediniz
Geçmişi silemezsin
Rüyama giremezsin

Gerçekten sevemezsin sen

Ben!
Ne münasebet
Sevmek kim ben kim
Ağlayacağım utanıyorum
Arabayı sen kullanma
O kullansın
Ya yanımda istiyorum
Yahu sarılmak istiyorum
Ulan seni seviyorum
Şoförlüğüne küfretmedim
Bir viteslik mesafe
Uçurum geldi istemedim
Görmüyorsun ki
Oluk oluk kan akıyor
Ağlayacağım utanıyorum
Hayat kar altında kalan bahar
Çiçekleri üzerinde ölüyor

En bereketli ağaçlar

Sarhoşum ya
Ağlayacağım ya
Teyzem gelir aklıma
Neden bilmem
‘Anneciğim ölüm ne güzel’
On sekizince emekleyen
Evladına ölüm güzel
Dememiş oysa söz çıkmamış
Son nefesi sadece mutlu bir ‘oh’
Ağabeyciğim ölüm güzel mi
Seninki gibi değil ama
Var bende de bir arıza
“Farkında değilmiş gibi durma
Aldırmasan da ağlıyorum”
Kafalarını çevirseler görecekler
Boncuk boncuk dökülüyor
Konuşmaya kalkmasam
Anlamayacaklar
Utanıyorum ama ağlıyorum
Hem de haykıra haykıra
İşte kâbus gibi başlayıp biten
O akşamki macera
__