Ana içeriğe atla

Neden Yazıyorsun

Neden yazıyorsun, sorusuna muhtemel cevaplar

- Neden yaşıyorsam o yüzden.

- Soruyorum kendi kendime ama istediğim gibi olmuyor. Çünkü birbirimize bakışıp anladım diyebiliyoruz. Yine de soru cevaplanabilir mi bilmiyorum.

- Bir boşluk vardı, benim doldurmam gerekti. Belki yazmamı gerektirecek hiçbir sebep olmadığı için yazıyorum.

Neden yazıyorum mu dediniz?

- Yazları sıcak, hatta kurağım.

- Yazdığım son mektup şu an elinde (senin değilse de mutlak birilerinin…)

- Çünkü sevdiğim insanlar çok. Hepsine ayrı ayrı bu kadar vakit ayıramam. Onların umursadığı kadar hayatlarında olmalıyım. Okudukları kadar.

- Olmadığım bir dünyanın eksik kalacağını düşünüyorum.  Dünyanın umurunda mıyım? Benimkiler küçük matematik hesapları.

- Yazmasaydım aç kalacaktım. Bir tür açlık.

- Neden yazıyorsun diye sorulmamalı, neden yazmıyorsun diye sormalı.

- Var olmak için.

- Geçecekse geçsin, girecekse girsin. Kapının önünde durmasın içerisi soğuyor.

- Yanlış anlamayı düzeltmek için. Anlamak, yanlış anlamaktır.

- Benim gibi kimse yazamayacağı için. İyi demiyorum, kötü demiyorum, sadece “gibi”.

- Neden yazmayacakmışım?

- Dur sen yazma, ben yazıyorum diyen olmadı.