Ana içeriğe atla

Mete Özgencil - Olmalı

İstanbul’dan bir isyandan
İzler giydim her yanım kan revan
Falan filan
İştahla istedim ne var ne yok
Ne az ne çok
Kaybetmeyi servet sanarak
(Geçiniz Gidiniz)

Mete Özgencil, Türk müziğine önemli katkılarda bulunmuş bir isim. Birçok şarkıda, şarkı sözünde ve klipte adını görmek mümkün. Gökhan Kırdar, Nükhet Duru, Candan Erçetin, Umay Umay, Nilüfer, Tarkan, Hande Yener, Nazan Öncel çalıştığı isimlerden bazıları.

Albümünün çıkış yılı 2001. Tarihini tam olarak kestiremesem de albümle tanışmam muhtemelen o yıla rastlıyordur. Televizyonda, gecenin geç bir saatinde albümle aynı ismi taşıyan klipe rastladığımda, çok etkilendiğimi hatırlıyorum. En kısa sürede albümü edinmiştim. Aradan geçen bunca zamana rağmen hâlâ dinleyebildiğime göre, şarap tadında demekte sakınca yok.

Albümdeki tüm parçaların söz ve müziği Mete Özgencil’e ait. Elektronik altyapılar, dönemin müzik anlayışını yansıtıyor. Şarkı sözleri için aynısını söyleyemiyorum, zamanının bir adım ötesine geçebilmişler. Sözler, diğer sanatçılara verdiklerinden daha cesur duruyorlar. Bu da Özgencil’nin, albümün satış anlamında başarı kazanmasını pek de umursamadığını düşündürtüyor. Plak şirketinin penceresinden bakacak olsaydım, geniş kitlelere ulaşmayı başarı kabul ederdim. Oysa sadece bir müzikseverim ve uzun ömürlü sanatı daha çok önemsiyorum.

Şimdiye kadar dinlememişlere, haberi dahi olmayanlara "Olmalı" tavsiyemdir.

Suretini çözer riyanın
Sinesine giren kul
Tövbesini bozar ziyanın
Sillesini yiyen kul


Hoyrat heves çaldı bizim fikrimizi
Böyle alıp, böyle sattık kendimizi
İçimizde isyan eski bir eşkiya
Süt-anneler emzirmişler belli bizi”
(Sus Ayna)