Ana içeriğe atla

Uydurma Sözcük Öbekleri Antolojisi 2


Sosyal ağlarda kaynak belirtilmeden gördüğünüz her alıntıda kuşkulanmalısınız. Uydurma olduklarından eser adı verilemez. Olanağınız varsa toplu şiir kitaplarını edinin. Elde şairlerin toplu şiirleri olunca, sahte şiir kalpazanlarının tepesine daha kolay binebiliyoruz. Örnek vereyim:

“Benim sana verebileceğim
çok bir şey yok aslında...
Çay var içersen,
Ben var seversen,
Yol var gidersen...”
Aşık Veysel

Bu "şiir"i yazar geçinen biri, edebiyat dergisi geçinen bir hesap, şiir sever başka bir hesap paylaşmış. Piyasaya salan belli ki trollemiş, onu anladık. "E be klavye kullanabilen hayvan, adam âşık, adam ozan, serbest vezin şiir mi yazar, utanmıyor musun bu boktan sözcük öbeğini paylaşmaya" demeyeyim de ne diyeyim bunlara.

“Bir kadını ortadan ikiye böl,
Yarısı annedir, yarısı çocuk.”
Cemal Süreya

Bu şiiri Cemal Süreya'nın diye paylaşanları bul, tamamı odundur.

"Benim şiirlerim çay kokar..
Düşlerim sade sen..
Demlikte nefesin bardakta gamzen."
Cemal Süreya

Ooof of...
Kütük mantarı kadar bile beyne sahip olmayan bu şiir severleri ne yapmalı bilmiyorum.

"Yalnızlığımızla çoğalıp,
Kalabalıklığımızla eksiliyoruz.
Ve öylesine kalabalık ki yalnızlığımız
Ne yana dönsek kendimize çarpıyoruz."
Cahit Sıtkı Tarancı

Tarancı, "kalabalıklık" gibi iğrenç bir sözcük türetmiş, görüyor musunuz? Günümüz modasına pek uygun oksimoron dizeleri de bu şaire yakıştırmışlar.

"Yanına kadar koştuktan sonra,
Bir adım daha atmayacaksan eğer;
Oraya kadar sakın koşma.
Sana değil, bekleyene yazık olur."
Özdemir Asaf

Şunu şiir diye paylaşanı Han Duvarları'nı baştan sona söyleyene kadar ateşte tutmalı.

Son olarak ölümünden sonra da şiir yazmayı sürdüren Nazım Hikmet'ten örnek verelim.

“Küçük bir mutluluk istiyorum.
O kadar küçük olsun ki,
İstemesin kimse benden onu.”

Şu berbart cümleyi şiir saymalarına yanmıyorum, usta'yı ezik bir romantğe dönüştürmelerine yanıyorum. Bu uydurmalar kaygı verici hızda çoğalıyorlar. Şairlerimizin güzelim dizelerinin yerini alıyorlar. Bu da benden:

Kızılcık sopası istiyorum
o kadar uzun olsun ki
uyduruk şiir paylaşanların
hepsine girsin